Fredag woop woop

Allmänt / Permalink / 0
Tänkte passa på att skriva ett inlägg medan vi har rast. Idag har vi nämligen redovisning för ett grupparbete som vi har haft under veckan. Det grupparbetet har bestått av att vi fått utvärdera ett valfritt digitalt bibliotek, och min grupp valde då att utvärdera Pubmed. Vi har även fått välja vad/vilka funktioner osv. på den sidan att utvärdera specifikt, så min grupp valde då att utvärdera sidans sökfunktion och hjälpsida. :) Låter kanske svårt att begripa för utomstående, men det har iaf varit intressant grupparbete!
 
I övrigt har denna vecka varit rätt hektisk, och därav har lite tid kunnat spenderats på den här bloggen. Förutom grupparbetet och övriga studier arbetade jag extra som digital tentavakt igår, och även på UB under kvällen i vanlig ordning. Pga det, alltså att jag arbetade dubbelpass på en dag, spenderades större delen av onsdagen att bli klar med grupparbetet eftersom redovisningen är idag som sagt. Dessutom köpte jag och sambon ny soffa i tisdags så då gick mycket tid till att sätta ihop den osv. Så ja, med andra ord har det varit rätt fullt upp denna vecka!
 
Senare idag får vi även hemtentan som har deadline nästa söndag, och eftersom jag börjar min introduktion för sommarjobbet (alltså på Martin&Servera) på måndag så kommer jag dessvärre inte ha mycket tid till bloggen nästa vecka. Jag hade tänkt börja med hemtentan imorrn, innan vi ska spela D&D, och fortsätta på den på söndag, sen försöka hinna med den så mycket som möjligt nästa veckan när jag inte arbetar på nya sommarjobbet och mest troligt göra det sista nästa helg. Skulle det vara så att det blir för stressigt och jag inte hinner med allt på hemtentan så kan man alltid komplettera, vilket inte är så farligt egentligen. :) Jag brukar tänka att det är bättre att göra så mycket som möjligt utifrån sin förmåga, och sedan eventuellt komplettera om det behövs, än att inte göra nånting alls!
 
Nu är rasten över så ska återgå till seminariet, ha det bra! :)
 
Från november 2019 :)
Till top