Taggar fjällen

Allmänt / Permalink / 0
Som rubriken lyder så ska jag och Anton åka iväg till Tärnaby nu på fredag som jag taggar fett mycket! :) Vi lär nog stanna tills torsdag nästa vecka, sen blir det D&D igen den helgen. :p Planerna i fjällen är väl att åka skoter, grilla, äta god mat osv. Är ju också skönt att åka iväg från vardagen ett tag. xd
 
Den här veckan hade vi igår deadline på hemtentan, helt ärligt så känner jag mig dock sisådär på den. Jag valde att utgå från informationsbehov som handlade om mediernas roll, både mass medier och sociala medier, i att minska smittspridning under Covid-19 där jag då skulle söka i tre olika databaser för att få fram vetenskapliga artiklar om detta, och även skapa olika sökfrågor för respektive databas. Problemet var dock mest att eftersom Covid-19 är väldigt nytt forskningsområde, då det bara pågått under ett år, så var det svårt att hitta forskning/artiklar som handlade om både mass medier och sociala medier, samt om hur dessa kan påverka att smittspridningen kan minska. Hade kanske gått bättre om jag valt annat informationsbehov, men så länge jag får G är jag nöjd!
 
Annars var senaste helgen trevlig, hängde som sagt med några i klassen i fredags via Zoom (förhoppningsvis kan vi ses IRL inom snar framtid) och i lördags var det D&D, vilket ändå gick bra trots att jag var fett bakis. xd
 
Idag började vi på nytt moment som är om bibliotekspedagogik och har snart en föreläsning så måste avrunda bloggandet nu. Ha de :)
 
Från 17 mars, jag och Anton åt på Ramen Cafe för första gången och fifan vad gött de var! Rekommenderar det verkligen :)
 
Från lördags :) Under senaste D&D lyckades vi rädda den i gruppen som var fången och dödade de som hade kidnappat den. Sen hamnade vi på en båt som de syns på bilden :)
Till top