Sista veckan på campus för detta år

Allmänt / Permalink / 0
Som rubriken lyder så är den kommande veckan den sista på campus iår, sen har vi finally "jullov". Dock måste man plugga under den tiden, men man slipper i alla fall schemalagda tider på campus hehe.
Imorgon har vi uppstart inför hemtentan, och de kommer vara mellan 13-16, och sen har vi handledning på torsdag. :) Grupparbetet som vi hade i veckan gick ut på att vi skulle omarbeta en barnbok som heter "Hanna Huset Hunden" till en annan genre. Min grupp valde att skriva om den till en psykologisk thriller som blev jätteroligt och intressant! :) Till hemtentan ska man göra samma sak, men man får också då välja en helt valfri berättelse och göra om den till annan genre.
Jag fick iaf inspiration av grupparbetet och valde därmed att omarbeta en annan barnberättelse, och slutade med att jag valde "Den lilla sjöjungfrun". Så tänker göra om den till en modern version så den får genren drama, istället för sagoberättelse för barn. xd Ser lite fram emot att börja skriva på den, när jag väl gör det. :)
 
Idag har jag dock varit rätt produktiv, trots bakfylla och sömnbrist haha. Har städat, vikt tvätt och gjort massor med matlådor. :) Förutom plugget under veckan så kommer jag jobba på fredag mellan 16.30-00.30! Har inte jobbat fredagkväll nu på över en månad eller så vilket känns ganska skönt ändå, eftersom det oftast är fredagar man vill hitta på nåt. :p Skulle egentligen även jobba ikväll, men fick ledigt istället då jag var tvungen att jobba på onsdagkväll på grund av personalbrist. Brukar annars aldrig jobba vardagar då jag måste plugga/vara på campus under de dagarna, men blev brist som sagt.
 
Helgen har varit härlig och alldeles för snabb känns det som haha. Har umgåtts med Andreas, kompisar, varit på personalmiddag med jobbet, festat, varit på krogen, haft filmkväll på universitetet och bara haft det bra. :) Skulle kunna skriva ännu mer, men då det redan är så mycket text så låter jag bilderna tala för sig :)
 
Från tisdags :)
 
Samma dag for jag på stan efter campus med Jossan och handlade julklappar, åt även på Max med henne :)
 
Från torsdags, woop woop!
 
Bilden är från fredags, jag som hade tagit fel namn på dag lol
 
Då vi var lediga från campus passade jag på att ta en sväng förbi bolaget och slå in julklappar, samt även pluggade :p
 
 
På kvällen kom Andreas och våran polare Einar förbi, senare kom även Jocke, Amanda och Jossan :) 
 
Hahah, börjar bli klassiker med miniröj xd
 
Woop woop!
 
 
Jag och Andreas drog sen på Bishops :) (de andra drog på nån fest ute i vischan lol)
 
Vi drog sen på efterfest hos Amanda när de kom tillbaks till stan, och vi festade typ till kl 6 på morgonen haha xp
 
Från lördags :)
 
Efter personalmiddagen hängde jag med Caroline, Emmy, Nancy och Kafia från klassen, vi drog till universitetet och såg film hehe :) Efter det drog jag hem och Andreas, Jocke, Amanda och Josefin, Linus och hans kompis kom förbi och hängde :)
 
Från samma kväll, jag och Andreas drog till han :)
 
Från idag, woop woop! Den där chokladen är ju också hur god som helst!
Till top